HARI IBU

lagi bape ari je ari ibu...~~~~

some negara wat 10 Mei, ade gak wat 11 Mei
yg pasti...kite kene raikan HARI IBU nie tau~~~~

Photobucket

cube kite renungkan betapa kuat semngat n tabahnye IBU menjaga kita....
tak terjangkau akal n tenaga kita utk lakukan ape yg dah IBU wat utk kita..

Photobucket

sejak IBU mengandungkan...
dengan perut yg memboyot...alah dengan macam2...
wat lagi keje2 umah...
kite plak dok tendang2 perut IBU kite....
ishk2...kecik2 lg kite dah usik n wat jahat kat IBU kan..??

Photobucket

kemudian melahirkan..
betapa pedih n perihnya...
hanya insan yg bergelar IBU je boleh menjelaskan betapa sakitnya melahirkan kita di dunia ni...
sanggup bertarung nyawa demi anak tercinta...

Photobucket

bila kita dilahirkan....betapa INDAH nye senyuman IBU menyambut kita...
abis sume sakit dilupakan...
kemudian berpantang pula demi kita..
dengan sakit yg tak abis lg...dalam pantang....
kite plak wat hal lagi~~
menangis..merengek..
mau susu...mau belaian..

Photobucket

tapi ibu..??
tetap tabah melayan kita...

Photobucket


kita membesar penuh belaian dan kasih sayang IBU...
walaupun kita melawan..
meninggi suara...
menyakitkan hati IBU...
IBU tetap sayangkan kita...
tak penah melupakan kita..
tak pernah mengabaikan kita...




*** IBU ***
...kakak sayang ibu....
...kakak bersyukur sgt dapat seorang IBU seperti IBU...
...jasa IBU takkan kakak lupa...
...kakak akan cuba balas jasa ibu sedaya upaya kakak...



...terima kasih IBU...
....terima kasih kerana sudi melahirkan anakmu yg degil ini ke dunia....
....KAKAK SAYANG IBU....


sesungguhnya syurga di bawah telapak kaki IBU...
bersama kita membahagiakan IBU sementara IBU masih ada...
yang telah pergi...doakan la kebahagian IBU di akhirat kelak...senantiasa sedekahkan AL-fatihah dan yasin untuk kebahagian IBU di sana...
Category: 9 cambest

9 cambest:

Da' daffodil D said...

aik. mane post? tajuk je ye?

btw,smat hr ibu juga~

- iNtaN @ kEcHik - said...

alamak, terpost. hehehe~

Kipas said...

slamat ari ibu!! lalala~

joegrimjow said...

besdday makku rini

-WaN- said...

hari ibu ke hari ni?..baru ku tahu

- iNtaN @ kEcHik - said...

wat Kipas: ye..ye...jangan lupe celeb hari ibu tau~~~

- iNtaN @ kEcHik - said...

wat Kipas: ye..ye...jangan lupe celeb hari ibu tau~~~

- iNtaN @ kEcHik - said...

wat joegrimjow :
wahhhh~ say happy belated to ur lovely mum eh..? :)

- iNtaN @ kEcHik - said...

wat WaN:
eh, bukan arini..tp nak celeb arini pon takpe :)

Post a Comment