takziah..

Aku tersentap bile mendengar berita kematian seorang cikgu skola yg juga bapa kepada rakan sekelasku...Tanpa kuketahui apa punca kematian arwah, aku terima berita tersebut dengan redha...

Arwah seorang guru yg amat tegas, tapi penyayang. Amat mementingkan pendidikan anak2nya, lantas menjadikan anak2nya seorang yg cerdik pandai. Arwah juga membuka pusat tusyen, bagi menambah jasanya dalam mendidik anak bangsa..

Masih teringat lagi, saat arwah mengajar subjek Sejarah dalam kelas. Walaupun macam garang, tapi ada unsur humor yang terselit.. Last aku berjumpa arwah ketika majlis kesyukuran untuk anaknya yang menyambung pengajian ke luar negara..Apa kabar agaknya Faizal..

Aku agak terkilan sebab tak dapat pergi menjenguk dan menyampaikan salam takziah kepada keluarga arwah atas kesibukan aku bergelar pelajar akhir dan tempat pengajianku yg jauh..

salam takziah diucapkan, semoga roh Cikgu Tahir ditempatkan bersama orang-orang beriman...

Al-fatihah...
Category: 0 cambest

0 cambest:

Post a Comment