wedding~

lately nie ramai tol yg kawen..cam dengki+jeles je. huhuhu~
gatal sungguh~ :P

mgu lepas aku attend majlis kenduri kawen abg sepupu aku, 1st cucu belah ayah aku yg kawen. ikut perancangannye, abg aku kawen dulu..tup2..die plak potong line. huhuhu~

majlis akad nikah n bersanding dilangsungkan d kota tinggi, pihak perempuan, n mgu seterusnya d pihak lelaki, tg malim..

sonoknye melihat gelagat abg sepupu ku yg kelaka,. udah berbini rupenye die, tahniah :)


hm..even aku dibesarkan sepenuhnye d tg malim, tp alhamdulillah, masih mengamalkan adat2 budaya Melayu kita, tp jd agak kagum dgn adat d johor. slalunye, yg aku aku, majlis mlm berinai hanya pengantin perempuan yg berposing pelbagai gaya n mcm2 fesen baju, but diz time abg sepupu aku kene g umah perempuan n jd cam majlis bersanding..

mula2 letak bunga rampai, then inai, kapur barus, bunga mawar n last skali letak telur di dagu pengantin. kata mak andam utk menguatkan rindu.. hehehe.. cam sonok plak. aku pon pe lagi..hehehe...dok menyibuk jugak. huhu~

tp agak klaka n sonok bile masing2 sonok nak bergambar tang letak telur kat dagu, abis naik makcik2 aku. hehehe..teruja n seronok ngn adat negeri lain. pengalaman baru untuk aku :)

tp..mmg penat dat day..terutama famili aku dr KL, 14 buah keta g mengiring ke sana tau! kami menginap d desaru damai, desaru. smpai2 dah lewat petang, dlm kol3. terus berkejar lepas asar utk majlis akad nikah, mlm plak majlis berinai..hm..ujan mase tu, abis pengantin basah lenjun. huhuhuhu~

esok tghari plak g majlis persandingan. mase smpai kat umah bertanggak, tibe2 ujan lebat. patut nak bersanding kol 1, udahnye, tersekat kat umah...tgu ujan tak benti2 jugak..udahnye, kol3 tu redah gak ujan, dengan bawak hantarannye.. sejukkkk~~~

alhamdulillah, majlis berlangsung dengan meriahnye :)



d tg malim laaaaggiiii~~ meriah. adik sepupu yg baru berusia 6 bulan wat mjlis berbuai, pengantin kecik. n tghari plak majlis persandingan menyambut menantu. panas terik sgt kt kg. berpeluh2 layan tamu yg datang. ramai plak tu..dah abis majlis baru la aku dpt bergamba ngn pengantin. ciannye... huhuhuhu~

hmm..camne plak agaknya majlis persandingan aku nnt. ops! :P
Category: 0 cambest

0 cambest:

Post a Comment