rehat jap~

lawak cambest, untuk rehatkan minda dan tambahkan senyuman :)

[TAK BAGI SUMBANGAN]

Di sebuah kampung, seorang penghulu mendapati salah seorang penduduk kampungnya yang bernama Lamin (bukan nama sebenar) tidak pernah membayar tuntutan bulanan kampung walaupun kaya. Jadi, penghulu telah menemuinya...

TOK PENGHULU: Saya dapati hanya Encik Lamin sahaja yang tidak pernah menyumbang untuk kampung kita. Encik Lamin kan kaya, jadi tiada masalah untuk menyumbang bagi kemajuan kampung.

LAMIN: Adakah Tok tahu ibu bapa saya sakit dan memerlukan wang banyak untuk mengubatinya?

TOK PENGHULU: Waduh..saya tak tahu pulak.

LAMIN: Tok tahu tak saudara saya seorang veteran perang yang kudung serta buta dan memerlukan biaya perubatan?

TOK PENGHULU: Kalau begitu saya minta maaf (belum sempat Tok Penghulu meminta maaf, Lamin sudahpun memotong kata-katanya dan menambah )

LAMIN: Tok tahu tak suami kakak saya sudah meninggal dunia meninggalkan isteri serta 3 anaknya tanpa harta dan warisan?

TOK PENGHULU: (Sekali lagi Tok Penghulu cuba meminta maaf).

LAMIN: Mereka pun saya tak pernah bagi sumbangan.

TOK PENGHULU: @!%$#*&!@#*&

p.s: ape anda rase ek??hm..renungkan le~ de ke spesis ni dlm kehidupan kita ye???

sumber: Majalah Remaja 1 Oktober 2008
Category: 2 cambest

2 cambest:

MaMa Echa&Umar said...

hehe..lawak gak..hehe...

- Ms. Izyan - said...

wat MaDihays{Ida}: ntahle~ bengang sesangat kot. huhuhu~

wat Cik Angah: hehehe..Cik Angah kan suke~

Post a Comment